Tuesday, December 9, 2008

Hari Raya Yang sederhana

Alhamdullilah aku dan isteri baru saja tiba dirumah daripada rumah ibubapaku di K.terengganu. Perjalanan amat lancar sekali mungkin kerana ramai warga-warga perantau telah beransur pulang ke k.l atau ke destinasi masing-masing untuk memulakan kerja selepas hampir seminggu bercuti. Keadaan jalanraya terutamanya dari dungun ke kemaman yang boleh dikatakan hampir 70% adalah 4 lorong sedikit sebanyak menyumbang kepada pergerakan trafik yang bergerak lancar. Sambutan Hari Raya korban di K.t pada tahun ini agak sederhana dan tidak jauh berubah dari tahun sebelumnya. Tiba saja aku dirumah ibubapaku pada petang hari raya pertama, begitu banyak sekalli makanan yang disediakan oleh ibuku; Nasi Bukahri , Nasi Impit dan juga ayam kampung kerutuk..selain dari daging korban yang di goreng...emmm naik la 4-5 kilo berat aku nie...

Walubagaimanapun aku tidaklah 'belasah' semua sekali..mungkin kerana sekarang ni aku memang cepat kenyang..

Agak sunyi juga kerana aku dan isteriku sahaja yang ada dirumah kerana kebanyakan abng dan kakak aku menyambut hari raya haji tahun ini dirumah mertua masing-masing..

Ahh ..penat rasanya...aku berhenti dulu disini ..nak tido..esok kerje...wasssalam.

No comments:

Powered By Blogger

Anda adalah pelawat yang ke.....

;

King Of The KOPS

King Of The KOPS

About Me

Hanyalah Manusia Biasa.............

Blog Archive

My Blog List

Selamat Datang - Trafik Tak Jem Hari Ini !!

Followers

Islamic Hijri Calendar