Saturday, January 29, 2011

Tenang: Walau Pun UMNO BN Guna Pelbagai Cara Untuk Jatuhkan Kreadibiliti Calon PAS Namun Ia Tidak Jejas Sokongan Rakyat Kepada Cikgu Mala !!

LABIS 28 Jan [11.45 pm] - Walaupun UMNO BN menggunakan pelbagai cara untuk merendahkan kredibiliti calon Pakatan Rakyat DUN Tenang Normala Sudirman namun ianya tidak sedikitpun menjejaskan kepercayaan Pimpinan Pakatan Rakyat dan pengundi DUN Tenang terhadap beliau. Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim (foto), yakin Normala mampu membawa isu dan suara rakyat ke Menurut beliau, menghantar seorang lagi calon BN hanya menambah golongan 'pak angguk' di DUN Johor dan tidak mampu menyuarakan kegusaran rakyat.Dewan Undangan Negeri Johor. "Kita mahu dia bawa isu rakyat. Bukan kita mahu dia ke DUN setuju semua. Dah ramai dah wakil Umno di situ, cukuplah. Yang tak payah belajar banyak. Nak jadi wakil rakyat Umno senang, cakap 'saya setuju'. Yang kita nak ialah yang boleh bawak bawak masalah. Masalah apa sekarang? harga barang," tegas Anwar. "Jadi kalau tanya apa dia isu Cikgu Mala dalam PRK ini, jawab. Isu ekonomi, isu makan minum kita, isu pelajaran anak-anak. Isu hidup kita yang perlu diangkat Wakil Rakyat ni bukan wakil Menteri, bukan wakil Menteri besar. Tapi wakil rakyat. Kita guna istilah wakil rakyat begitu," katanya. Anwar berkata demikian di Felda Chempelak Barat yang terletak kira-kira 12 kilometer dari Bandar Labis. Walaupun dalam hujan lebat, penduduk di situ setia menanti kedatangan pemimpin Pakatan Rakyat seperti Anwar, Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa,Timbalan Presiden PKR Azmin Ali dan lain-lain.

[Dalam ketika media arus perdana yang semakin berselera memaparkan berita berat sebelah kepada calon BN dalam pilihanraya kecil ini, nyata sekali ia tidak melunturkan para pejuang Pakatan Rakyat sebenarnya. Malah, kekuatan Cikgu Normala kian terserlah sekarang disaat calon BN rupanya berhadapan dengan satu skandal penyelewengan yang melibatkan rakyat di kawasan DUN Tenang itu sendiri. Maka itu, diharapkan sokongan rakyat kepada calon PAS itu akan bertambah. Malahan, jika tidak menang sekali pun ia diharap akan menjadi pemangkin kepada perjuangan yang lebih besar selepas ini. Kagum juga melihat Cikgu Mala yang begitu bertungkus lumus untuk berjuang membela rakyat walau pun dalam keadaan cuaca yang tidak menentu].

No comments:

Powered By Blogger

Anda adalah pelawat yang ke.....

;

King Of The KOPS

King Of The KOPS

About Me

Hanyalah Manusia Biasa.............

Blog Archive

My Blog List

Selamat Datang - Trafik Tak Jem Hari Ini !!

Followers

Islamic Hijri Calendar