Saturday, January 8, 2011

Kerajaan Perpaduan PAS & UMNO /APCO??

Sekiranya benar Hadi Awang & Puak2 PAS terengganu bersetuju utk bergabung dengan BN/UMNO-APCO sebelum PRU13, PAS sebenarnya telah mengambil langkah kebelakang.

Sesungguhnya kepimpianan Hadi Awang akan menjejaki langkah Dato Asri yang hanya akan membawa perpecahan kepada PAS. Pakatan rakyat mungkin akan mengalami masalah untuk menguasai Putrajaya tetapi ianya bukanlah sesuatu perkara yang mustahil walaupun tanpa PAS.

PAS tersilap langkah sekiranya beranggapan sekiranya dengan meninggalkan Pakatan Rakyat , maka Pakatan Rakyat gagal ke Putrajaya. PAS lupa , undi yang diperolehi ketika PRU12 adalah sebahagian besarnya dari undi bukan melayu. Dengan bergabung dengan UMNO/APCO , PAS hanya akan memberi peluru yang amat banyak kepada PR untuk berkempen bagi pilihanraya ke 13.

Malang bagi PAS , sekiranya bergabung dengan BN , PAS tak ubah seperti pelacur kelas atasan . Diperlukan ketika perlu dan dibuang selepas madu dihisap.

PAS seolah lupa penderitaan penyokong bawahan yang diperlakukan seperti haiwan ketika UMNO/ BN berkuasa dengan majoriti besar. Peristiwa Memali , meroboh masjid Bujal , guru / penjawat awam yang ditukarkan sesuka hati kerana menyokong PAS , rampasan kerajaan Perak , royalti minyak terengganu / kelantan dan bermacam jenis kezaliman yang dilakukan oleh UMNO / APCO. Itu belum lagi mengambil kira soal moral pemimpin UMNO yang jelas bapak rasuah dan judi serta kaki betina.

Apakah kerana soal melayu menjadikan Puak2 Pas terengganu ini percaya dengan hanya bergabung dengan UMNO/APCO ,nasib org melayu terbela? nasib sultan/ Raja terbela?

Adakah pimpinan PAS terengganu begitu bodoh dan buta atau jenis cepat pelupa.

Walauapapun percayalah, sekiranya pergabungan PAS dengan UMNO/APCO menjdai kenyataan , PAS akan berpecah kepada 2 dan akan menjadi terlalu lemah ketika era 60/70an , manakala Pakatan Rakyat tetap mempunyai peluang utk memenangi PRU13.

Yang mengundi ialah rakyat. Rakyat yang tertindas akan menghukum barisan politik yang penipu , rasuah , perompak dan penipun walaupun parti tersebut ialah PAS.

Namun , sekiranya UMNO/APCO -BN masih menguasai Kerajaan selepas PRU ke13, PAS hanya akan kekal sebagai komponen BN tak lebih dari satu penggal kerana PAS akan dihalau tak ubah seperti anjing kurap oleh UMNO/APCO-BN.

No comments:

Powered By Blogger

Anda adalah pelawat yang ke.....

;

King Of The KOPS

King Of The KOPS

About Me

Hanyalah Manusia Biasa.............

Blog Archive

My Blog List

Selamat Datang - Trafik Tak Jem Hari Ini !!

Followers

Islamic Hijri Calendar