Tuesday, January 6, 2009

Pilihanraya Kecil P036 Kuala Terengganu

Hari ini adalah hari penamaan calon bagi PRK P036 K.Terengganu yang menyaksikan Pertandingan 3 penjuru ; BN , PR dan seorang calon bebas. Namun , apa yang lebih menarik perhatian ialah kehadiran begitu ramai anggota keselamatan yang dianggarkan lebih dari 10,000 orang!! Belum pernah dlm sejarah pilihanraya kecil pondok -pondok untuk anggota keselamatan lebih banyak dari bilik-bilik jentera atau markas parti politik yang bertanding!



Apa nie? Nak Pilihanraya ke atau nak berperang?



Siapa yang menanggung kos berpuluh-puluh malah beratus -ratus khemah ini? siapa pembekalnya? begitu juga dengan banner -banner ' Pondok Polis ' yang beratus-ratus keping ini kalau bukan datangnya dari wang pembayar cukai,yakni rakyat.



Nampaknya kerajaan masih belum lagi berubah. Mereka masih lagi di buai mimpi dan juga memandang rendah kuasa rakyat. Mereka masih lagi beranggapan yang rakyat masih lagi bodoh dan mudah untuk ditipu.



Mereka masih lagi beranggapan bahawa rakyat tidak tahu yang mereka memperkudakan pasukan polis demi kepentingan politik mereka dan polis seolah-olah adalah parti komponen mereka.



Namun, Pakatan Rakyat pasti menang dalam pilihanraya ini walaupun BN pasti menggunakan pelbagai strategi dan akan menghalalkan apa sahaja cara demi untuk mencapai kemenangan.



BN terutamanya ahli umno perlu menilai kembali kepimpinan pemimpin mereka sekiranya mereka ingin terus memerintah. Perubahan mesti dilakukan sebelum berakhirnya tahun 2009 ini dan sekiranya ianya gagal dilakukan , pasti BN akan berkubur pada PRU yang akan datang.



Sekian.

No comments:

Powered By Blogger

Anda adalah pelawat yang ke.....

;

King Of The KOPS

King Of The KOPS

About Me

Hanyalah Manusia Biasa.............

Blog Archive

My Blog List

Selamat Datang - Trafik Tak Jem Hari Ini !!

Followers

Islamic Hijri Calendar