Tuesday, September 14, 2010

Sosilawati = Altantuya

Sosilawati = Di tembak, dibakar, abunya dibuang di pantai Morib.

Altantuya = ditembak, diletupkan dengan C4, cebisan daging disana sini.

Mana lebih ganas?

Bandingkan Kes Altantunya dan Sosilawati. Kes Altantunya melibatkan warga asing yang dibunuh kejam dengan C4 oleh 2 anggota polis, manakala Sosilawati adalah warganegara yang dipukul, ditikam dan dibakar oleh sekumpulan suspek (menurut laporan akhbar). cara Kedua-dua pembunuhan tersebut dilakukan bagi menghilangkan bukti pembunuhan. Bagi Kes Altantunya hanya 2 sahaja dikatakan terlibat. mastermind disebalik pembunuhan itu masih menjadi misteri.


Komen Sahabat :

Persamaan;

1. kedua2nya dilupuskan dengan cara dibakar sehingga tiada apa lagi yang tinggal kecuali serpihan tulang2

2. Kedua2nya dibunuh kerana wang jutaan ringgit.

3. Kedua2nya dibunuh oleh "somebody" yang ada connection dengan orang kenamaan.

4. Kedua2nya dibunuh disaat2 pasukan polis mengalami krisis kepercayaan yang kronik dikalangan orangramai. polis dikatakan melindungi penjenayah dan bersubahat dalam kes2 tertentu melibatkan ahli politik berpengaruh.

Perbezaan,

1. Altantuya dibunuh dengan cara diletupkan dengan C4 yang tidak dijual di pasaran terbuka, hanya disetor pihak polis dan tentera. Sosilawati pula dipukul dan ditikam baru diletupkan.

2. Altantuya dibunuh 2 anggota polis dan siapa mastermind? Sosilawati dibunuh 2 peguam adik-beradik dan mastermindnya ialah si adik surendren 38 tahun.

3. Polis sangat cekap mencari maklumat melalui SMS. transaksi bank dsbnya tetapi dalam kes altantuya polis tak siasat SMS, jabatan imigresen, kem tentra tpt c4 dikeluarkan dan bla bla bla...

4. Altantuya dikatakan melibatkan pemimpin tertinggi tapi sosilawati melibatkan seorang paria yang mempunyai kaitan dengan pegawai2 tinggi.

5. Kes sosilawati diselesaikan tanpa keraguan;yang bertanggugjawab ditangkap termasuk mastermindnya sekali. Kes Altantuya? yang tukang letup ditangkap, yang suruh letup bebas memerintah dengan aman dan damainya!

6. Pembunuhan Altantuya ada motif, iaitu pembunuh ingin memiliki asetnya bernilai ratusan juta ringgit tetapi pembunuhan Altantuya? Setakat ini tiada motif! Apa sebab dua malaon yang tidak kenalpun Altantuya, wanita yang mereka bunuh, meletupkan Altantuya dengan C4 milik tentera? takkan saja-saja Sirul dan azilah penat-penat ke kem tentera dan mengangkut C4 kemudian heret altantuya, tembak dan lekapkan bahan letupan berbahaya itu ditubuh mayat mendiang?


Sosilawati dibunuh, tujuh ditahan






--------------------------------------------------------------------------------



KUALA LUMPUR 11 Sept. – Misteri kehilangan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47, dan tiga lagi lelaki sejak 30 Ogos lalu, hampir terungkai dengan tertangkapnya tujuh suspek yang dipercayai terlibat dalam kes tersebut.

Difahamkan, seorang daripada suspek yang ditahan merupakan peguam bergelar Datuk berusia 40-an yang dinamakan polis sebagai suspek paling dikehendaki dalam kes kehilangan usahawan wanita terbabit bersama tiga yang lain.

Hasil soal siasat ke atas suspek, polis mendapat maklumat bahawa kesemua mangsa sudah dibunuh dan dibakar manakala abu mayat mereka dibuang ke dalam laut di Pantai Morib, Selangor.

Dari Blog: JIL FITYAN -= Generasi Muda Harapan Bangsa

No comments:

Powered By Blogger

Anda adalah pelawat yang ke.....

;

King Of The KOPS

King Of The KOPS

About Me

Hanyalah Manusia Biasa.............

Blog Archive

My Blog List

Selamat Datang - Trafik Tak Jem Hari Ini !!

Followers

Islamic Hijri Calendar